יו"ר יהדות התורה בריאיון: "גם אם רפורמת הכשרות תעבור נחזיר הכל לקדמותו"

    אסתי פלד No Comments on יו"ר יהדות התורה בריאיון: "גם אם רפורמת הכשרות תעבור נחזיר הכל לקדמותו"

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תקף את הרפורמה שמוביל השר כהנא וליברמן להרס הכשרות וטען כי שר הדתות משקר, "כהנא הזייפן טוען ש'בירכו אותי' – ואז מתברר שהוא שיקר" | גפני הסביר את המלחמה שמנהל כנגד הממשלה, "קיבלתי הדרכה מגדולי הדור להילחם – אחרת הרפורמים ייכנסו"

    צילום: פלאש 90
    10:44
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ שוסטר מגלה: זה מה שיגרום לנו לפרוש מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע פתיחת מושב החורף בכנסת, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והבטיח כי גם אם הרפורמה תעבור שהשלטון יחזור לרוב העם היהודי הכל יחזור לקדמותו, לדבריו, "שנים אני עוסק בנושא הרבנות, קיבלתי הדרכה מגדולי הדור להילחם – אחרת הרפורמים ייכנסו. גם אם זה יעבור נילחם ונמצא דרך להחזיר הכול לקדמותו".

    גפני הבהיר כי למרות הבדצי"ם שהציבור החרדי צורך בנוסף לרבנות אסור לוותר על הכשרות לכל העם היהודי בארץ הקודש, "אסור להדיר את רגלינו מהכשרות, אחרת איך אנשים יאכלו במטולה? כהנא מציג בוועדה בכנסת רפורמה – כשהיו"ר של הוועדה מודיעה שהיא בכלל אוכלת טרפות".

    גפני תקף את כהנא על טענתו כי רבנים מסויימים בירכו אותו, "אלו מהממשלה שטוענים כי קיבלו רוח גבית מרב כזה או אחר – הוא זייפן ושקרן. ביקשנו מכל אלו שנפגש איתם שלא להיפגש, זה מחליש את המאבק. כהנא הזייפן טוען ש'בירכו אותי' – ואז מתברר שהוא שיקר".

    גפני הבהיר כי "אין קריטריון עם מי מותר להיפגש ועם מי לא. למי שהיה שאלות, הלך להתייעץ עם גדולי ישראל וקיבל תשובות. לשרי הממשלה בטח שאסור לתת לגיטימציה".

     



    0 תגובות